اعطای نمایندگی
نزدیکترین شعبه به من
نزدیکترین شعبه به من
خانه -> وبلاگ -> 10 نوع بازاریابی درون فروشگاهی
موضوعات
آرشیو
آذر 1402
آبان 1402
مهر 1402
شهريور 1402
مرداد 1402
10 نوع بازاریابی درون فروشگاهی
شنبه 25 آذر 1402   |    تبلیغات
طبق تعریف انجمن بازاریابی امریکا(AMA)، بازاریابی یعنی زنجیره‌ای از اقدامات، تمهید روش‌های متداول و فرایندی شامل خلق، برقراری ارتباط، ارائه و نیز تبادل موارد پیشنهادی که از منظر مشتریان، ارباب رجوع، شرکای تجاری و در نگاه کلان کل جامعه دارای ارزش است. انواع متفاوتی از تاکتیک های بازرایابی در بازار مطابق با نیازها و الگوهای کسب و کار شکل گرفته است که بازاریابی درون فروشگاهی یکی از آنهاست. بازاریابی درون فروشگاهی، استفاده از مکان های فیزیکی مانند یک فروشگاه خرده فروشی یا نمایشگاه برای فعالیت های بازاریابی است که فراتر از توزیع و فروش می باشد. این نوع از بازاریابی با تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی و بالفعل می تواند فروش را از منظر حجم و تعداد افزایش دهد. موارد زیر انواع رایج بازاریابی درون فروشگاهی است که با آنها آشنا می شویم:
  1. روابط عمومی
    از نمایشگاه ها و مراکز فروش معتبر، برای گسترش روابط با رسانه و ذینفعان مانند سرمایه گذاران، شرکا، کارکنان و قانون گذاران می توان بهره برد.
  2. فروش آنلاین و فیزیکی
    استفاده از یک مکان فیزیکی به عنوان محرکی برای فروش تجارت الکترونیک. به عنوان مثال، استفاده از یک اپلیکیشن که مشتریان بتوانند به صورت همزمان تجربه درون فروشگاهی و آنلاین را با افزودن اقلامی به سبد تجارت الکترونیک در فروشگاه ترکیب کنند.
  3. خدمات مشتریان
    خدمات مشتریان مجموعه فعالیت هایی است که منجر به آگاهی از خواسته و انتظارات مشتری می شود. در این نوع بازاریابی از فروشگاه ها به عنوان کانون خدمات مشتری استفاده می شود که برای برخی از افراد از پیدا کردن یک شماره تلفن یا دستگاه خو دپرداز راحت تر است. به عنوان مثال، استفاده از فروشگاه ها برای پاسخگویی در حوزه ی تجارت الکترونیک.
  4. حمایت از مشتری
    از دانش به دست آمده از تعاملات مشتری می توان برای ایجاد تغییر در برند، محصولات و خدمات استفاده کرد.
  5. تحقیقات بازار
    به فعالیت‌های سازمان‌دهی شده‌ای گفته می‌شود که به جمع‌آوری اطلاعات برای شناخت بازار هدف و مشتری‌ها می‌پردازد و یکی از مهمترین استراتژی های کسب و کار است. در این قسمت، از فروشگاه ها جهت درک نیازها، اولویت ها، انتظارات و رفتار مشتریان استفاده می شود. به عنوان مثال، تست مزه ها که برای بهبود محصولات جدید طراحی می شوند.
  6. تجربه ی مشتری
    تجربیات درون فروشگاهی، بخشی اساسی از سفر مشتری است که فرصتی را برای ایجاد هویت و فرهنگ یک برند نفیس فراهم می آورد. به عنوان مثال، یک کافی شاپ با باریستاهای جالب و حرفه ای، که از فرایندهایی عجیب و غریب استفاده می کنند تا یک قهوه را به صورت غیر معمول سرو کنند.
  7. ارتباط با مشتری
    از طریق بازاریابی درون فروشگاهی می توان ارتباطات با مشتری را توسعه داد، مانند زمانی که کارکنان فروشگاه از طریق پروموشن های درون فروشگاهی در یک برنامه ی وفاداری، با اسم و مشخصات مشتریان آشنا می شوند.
  8. پروموشن قیمت
    پروموشن های قیمتی زمانی است که محصولات با تخفیف در قیمت عرضه می شوند. در فروشگاه ها، معمولا یک پروموشن قیمتی بر روی محصول قرار می دهند که به دلیل استفاده از علائم بزرگ، توجه مشتری را به سمت تخفیف جلب می کند.
  9. پروموشن
    پروموشن در علم بازاریابی، استفاده از انواع روش های کارآمد و نوین متناسب با موقعیت فعلی برند برای هدایت مصرف کننده به استفاده از محصول مورد نظر و ترویج و ترغیب او است. در بازاریابی درون فروشگاهی می توان از رویدادهای فروشگاهی، نمایش ها، نمونه ها، توضیحات، فعالیت های کارگاهی،  ویترین ها و محیط های تعاملی برای رساندن پیام های بازاریابی و دستیابی به اهدافی مانند آگاهی از برند و فروش استفاده کرد.
  10. عرضه ی محصولات جدید
    می توان از پروموشن های درون فروشگاهی برای ایجاد تقاضا و آگاهی از برند جهت عرضه ی محصولات جدید استفاده کرد.
< بعدی 1 2 3 4 5 قبلی >
ارتباط با ما
021 - 42204000
ایمیل بفرستید
تهران
ميدان بهارستان، خيابان آیت ا... زاده شیرازی (اكباتان شرقي)
نبش بن بست كانون
درب اتوماتيك
پلاک ۶
بازارهای موجود
ایران
هلند
اسپانیا
امارت
ترکیه
عراق
قطر
عمان
شعب و نمایندگی ها
اعطای نمایندگی
فرصت های شغلی
شـرکت اوج نیلـی فـراز، ONF بـا بیـش از دو دهـه تجربـه موفـق در عرصـه تبلیغـات و بـا بهره‌گیری از فـن آوری نویـن و همچنیـن توجـه بـه جدیدتریـن اسـتانداردهای جهانـی و تطبیـق آن بافرهنگ اسـلامی و سـلیقه ایرانـی و همـکاری جمعـی از دانش‌آموختـگان مهندسـی کامپیوتـر، فـن آوری اطلاعـات، طراحـی، گرافیـک، عکاسـی، معمـاری، اقتصـاد و بازرگانـی قـادر گردیـده تـا کارنامـه درخشـانی را از خود برجای گذارد و محصولات هنری متمایز از دیگر رقبا ارائه نماید.
تمرکـز اعضـا اوج نیلـی به‌صورت یـک گـروه کاملاً تخصصـی معطـوف بـه طراحـی و ایجـاد اثرهـای برجسـته، بـا بهره‌گیری از آخریـن دسـتاوردهای هنـر و تکنولـوژی و کاربردهـای آن در عرصه‌های اداری، تجاری، صنعتی، آموزشی، انتخاباتی و تبلیغاتی می‌باشد.
 
مأموریت اوج نیلی فراز: ما با ایجاد ارتباطی اثربخش بین شما و مشتریانتان، با خلاقیت در اطلاع‌رسانی رهنمون شده به شما کمک می‌کنیم تا بااقتدار به اوج برسید.
 

 

حفاظت از داده ها
Privacy Policy