اعطای نمایندگی
نزدیکترین شعبه به من
نزدیکترین شعبه به من
خانه -> وبلاگ -> درباره مرچندایزینگ بدانید!
موضوعات
آرشیو
آذر 1402
آبان 1402
مهر 1402
شهريور 1402
مرداد 1402
درباره مرچندایزینگ بدانید!
شنبه 29 مهر 1402   |    تبلیغات
تعریف مرچندایزینگ
مرچندایزینگ ازاصطلاحات خاص در صنعت خرده فروشی است و به صورت کلی، به هر فعالیتی گفته می شود که به فروش محصولات به مصرف کننده کمک کند.
درفروشگاه های خرده فروشی، مرچندایزینگ به انواع محصولات موجود برای فروش و نمایش این محصولات به گونه ای اطلاق می شود که به طور همزمان باعث تحریک علاقه و جذب مشتریان برای خرید شود. همچنین، در تعریفی دیگر به عنوان اصطلاحی به کار می رود که برای گستره ی وسیعی از استراتژی های کسب و کار و بازاریابی استفاده می شود و شامل استفاده از تاکتیک های خرده فروشی برای نمایش محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان به شیوه ای جذاب است.
چه کسانی از مرچندایزینگ استفاده می کنند؟
مرچندایزینگ عمدتا برای فروشگاه های فیزیکی(Brick and Mortar) چه به صورت خرده فروشی مستقل و چه به عنوان بخشی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای به کار می رود. در حالی که بسیاری از خرده فروشان ازمحصولات مشابه استفاده می کنند اما این استراتژی های مرچندایزینگ است که باعث می شود کسب و کارهای خرده فروشی را از سایر رقبا متمایز سازد. اینکه چگونه برندینگ، بسته بندی و نمایش بصری در استراتژی های فروش و خرده فروشی به کار گرفته شده یا نشده، تاثیر مستقیمی بر فروش، وفاداری مشتریان و در کل محبوبیت فروشگاه دارد.
چرا مرچندایزینگ اهمیت دارد؟
مرچندایزینگ تنها برای چگونگی ارائه ی محصولات به مشتریان به کار نمی رود بلکه بدان معناست که چگونه محصولات سازماندهی می شوند و در نهایت تعیین می کند که چگونه فروشگاه ها، کالای بیشتری را با موفقیت به فروش برسانند. با استفاده از بهترین روش های مرچندایزینگ، یک فروشنده می تواند مشتریان را وادار کند تا پول بیشتری خرج کنند.
روش های ایده آل مرچندایزینگ: تنوع
خرده فروشان با تنوع بیشتر کالاها، می توانند تصمیم خرید "بله یا نه" ی خریداران را به تصمیم خرید "کدام یک از این دو" تبدیل کنند. به عنوان مثال، چنانچه خریدار، محصولی را متناسب با بودجه ی خود از نام یک برند و یک مدل از لپ تاپ انتخاب کند، تنها یک تصمیم "بله یا نه" دارد. "بله، من این کامپیوتر را می خواهم" یا "نه، من این کامپیوتر را نمی خواهم". در این میان، انتخاب بهترین محصول متناسب با بودجه و سایر ویژگی ها در میان برندهایی از کامپیوترهای دل، سامسونگ، اپل و غیره راحت تر است و مصرف کنندگان بلافاصله تصمیم می گیرند که کدام یک از کامپیوترها بهترین است. 
از سوی دیگر، فروشگاه های اپل تنها از یک برند کامپیوتری به نام اپل استفاده می کنند اما تنوع این فروشگاه ها به دلیل استفاده از مدل های متنوع کامپیوترهای اپل با شکل، اندازه و قابلیت های متفاوت است. 
خرده فروش هایی که ازتنوع به عنوان روش ایده آل مرچندایزینگ استفاده می کنند، برای انواع متفاوت خریداران با سلایق متفاوت، انگیزه ی بیشتری برای خرید ایجاد می کنند. 
روش های ایده آل مرچندایزینگ: انعطاف پذیری
انعطاف پذیری در ابزار و استراتژی های مرچندایزینگ، بسیار مهم است چرا که باعث گردش محصولات می شود  و یک فروشگاه را تازه و به روز نگه می دارد. چرخش محصولات در اطراف فروشگاه باعث می شود خریداران احساس کنند که همیشه چیز جدیدی برای دیدن وجود دارد. ارائه ی محصولات جدید در جلوی فروشگاه، مشتری را جلوی در نگه می دارد و نمایش کالاهای جدید در پشت فروشگاه، منجر به ترافیک بالا در محصولات قبلی می شود و باعث می شود مشتریان محصولات جدید را از دست دهند. 
با استفاده از انعطاف پذیری به عنوان یک روش ایده آل در مرچندایزینگ، خرده فروشان می توانند توجه مشتریان را به محصولات فصلی، کالاهای مخصوص تعطیلات و محصولات ویژه تبلیغاتی متمرکز کنند.
 بهتر است فروشنده، بر توجه مشتریان بر روی جدیدترین کالاها، محبوب ترین کالاها و کالاهای پرفروش با تاریخ انقضای محدود تمرکز کند تا سریعتر بتواند محصولات را به فروش برساند.
بسته بندی و برندینگ محصولات
استفاده از بسته بندی جذاب و برندهای مشهور می تواند جذابیت بصری محصولات خاص و نگاه کلی به فروشگاه خرده فروشی را افزایش دهد. فروشگاه های مواد غذایی از بسته بندی برای حفظ کیفیت و ایمنی غذاهای تازه استفاده می کنند. فروشگاه های بزرگ مانند "مسی" و "نورداسترام" محصولات خود را درفروشگاه های کوچکتر به صورت گروهی برندگذاری کردند. کتابفروشی "بارنز اند نوبل" بخشی از فروشگاه خود را به برندهای کافی شاپ مانند استارباکس اختصاص داد. برند "سفورا" فروشگاه های خود را در داخل فروشگاه های "جی سی پنی" تاسیس کرده است. اینها نمونه هایی از بهترین شیوه های بسته بندی و برندینگ رایج هستند.
نمایش محصولات مرتبط
فروشگاه های خوب ورزشی مانند کالاهای ورزشی "دیک"، جوراب های ورزشی را در قسمت فروش کفش عرضه می کند. کافی شاپ هایی مانند "استارباکس" دانه های قهوه را به فروش می رسانند و ماگ های مسافرتی را در کنار دانه های قهوه قرار می دهند. فروشگاه های بزرگ تخفیف مثل "کولز" دستکش اجاق گاز را در کنار ورق های کوکی می فروشند. با دسته بندی محصولات مرتبط با هم، خرده فروشان به مصرف کنندگان یادآوری می کنند تا محصولات مورد نیاز و منطبق با خواسته های خود را خریداری کنند.
دسترسی آسان با مرچندایزینگ
نحوه نمایش کالاها باید به گونه ای باشد که برای مشتریان دسترسی آسانی ایجاد کرده و آنها به راحتی بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب کنند. اگر مرچندایزینگ به گونه ای باشد که مشتریان به سختی محصولات مورد نیاز خود را پیدا کنند، آنها گیج و درمانده شده و بدون خرید فروشگاه را ترک می کنند. روش های ایده آل مرچندایزینگ باید همیشه مشتریان را برای خرید آماده کند.
پروموشن های مرچندایزینگ
تخفیفات ویژه، تخفیفات فصلی و کمپین های بازاریابی با محدودیت زمانی با روش های ایده آل مرچندایزینگ پشتیبانی می شوند. با نمایش کالاهایی با قیمت ویژه، مشتریان انگیزه ی بیشتری برای خرید پیدا می کنند. گاهی اوقات پروموشن محصولات را با "مرچندایزینگ" اشتباه می گیرند چرا که پروموشن و مرچندایزینگ معانی یکسانی دارند، اما می توان گفت پروموشن بخشی از مرچندایزینگ به حساب می آید.
< بعدی 1 2 3 4 5 قبلی >
ارتباط با ما
021 - 42204000
ایمیل بفرستید
تهران
ميدان بهارستان، خيابان آیت ا... زاده شیرازی (اكباتان شرقي)
نبش بن بست كانون
درب اتوماتيك
پلاک ۶
بازارهای موجود
ایران
هلند
اسپانیا
امارت
ترکیه
عراق
قطر
عمان
شعب و نمایندگی ها
اعطای نمایندگی
فرصت های شغلی
شـرکت اوج نیلـی فـراز، ONF بـا بیـش از دو دهـه تجربـه موفـق در عرصـه تبلیغـات و بـا بهره‌گیری از فـن آوری نویـن و همچنیـن توجـه بـه جدیدتریـن اسـتانداردهای جهانـی و تطبیـق آن بافرهنگ اسـلامی و سـلیقه ایرانـی و همـکاری جمعـی از دانش‌آموختـگان مهندسـی کامپیوتـر، فـن آوری اطلاعـات، طراحـی، گرافیـک، عکاسـی، معمـاری، اقتصـاد و بازرگانـی قـادر گردیـده تـا کارنامـه درخشـانی را از خود برجای گذارد و محصولات هنری متمایز از دیگر رقبا ارائه نماید.
تمرکـز اعضـا اوج نیلـی به‌صورت یـک گـروه کاملاً تخصصـی معطـوف بـه طراحـی و ایجـاد اثرهـای برجسـته، بـا بهره‌گیری از آخریـن دسـتاوردهای هنـر و تکنولـوژی و کاربردهـای آن در عرصه‌های اداری، تجاری، صنعتی، آموزشی، انتخاباتی و تبلیغاتی می‌باشد.
 
مأموریت اوج نیلی فراز: ما با ایجاد ارتباطی اثربخش بین شما و مشتریانتان، با خلاقیت در اطلاع‌رسانی رهنمون شده به شما کمک می‌کنیم تا بااقتدار به اوج برسید.
 

 

حفاظت از داده ها
Privacy Policy